czwartek, 14 listopada 2013

Druhny i drużbowie

Dziś kilka słów o ślubnej drużynie, która również odgrywa kilka ważnych ról. 

Kim oni są?
Czyli kogo zazwyczaj wybieramy do ślubnego korowodu? Oczywiście często są to nasze siostry, bliskie kuzynki, czy najlepsze przyjaciółki. Powinny to być osoby, które lubimy, ja bym nie chciała, by w takim dniu, były obok mnie dziewczyny, za którymi nie do końca przepadam. Ilość druhen to kwestia wyboru Młodych. 
Jedni decydują się na 2, inni na 6, a są też tacy, który mają 12 druhen (+12 drużbów = 24 osoby - nie za dużo?) Jak dla mnie 6 par, to optymalna liczba, chociaż 2 też by były OK.











Kim są, co robią?
Po pierwsze najbliższe Pannie Młodej druhny, powinny ją wspierać, powinny pomagać przy organizacji, doradzać chociażby w takich kwestiach, jak wybór sukni ślubnej. Do nich też należy organizacja wieczoru panieńskiego. Nie wiem, czy ten zwyczaj jest w Polsce popularny, ale wydaje mi się, że coraz bardziej tak. 
Często chociażby na Rynku w Krakowie, czy w klubach widzimy charakterystycznie ubrane dziewczyny, z jakimiś szarfami, uszami, welonikiem... Drużyna powinna również...dobrze wyglądać, żeby nasze zdjęcia ze ślubu, były prawdziwą pamiątką.

Flower girl
Nie znalazłam jeszcze dobrego, polskiego określenia na tę funkcję. Jest to dziewczynka, która często sypie kwiaty, ale w Polsce częściej niesie obrączki (bądź towarzyszy ring bearerowi). Bardzo fajnie jest mieć taka małą siostrę, czy kuzyneczkę, która podejmie się tejże funkcji. 

2 komentarze:

  1. Ojej, ta flower girl jest taka słodka *____* ja się raczej spotkałam właśnie z sypianiem kwiatków przez małe dziewczynki, niż z niesieniem obrączek. A druhen (? tak to się odmienia ?) jeszcze nigdzie nie widziałam XD

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda ze nie natrafilam na Twoj blog przed slubem :)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń