piątek, 27 września 2013

Czym dla Ciebie jest małżeństwo?

W dzisiejszym poście umieszczam odpowiedzi na pytanie Czym dla Ciebie jest ślub / małżeństwo? znalezione na różnych forach internetowych. Każda z nas ma swoje zdanie, dla każdej zawarcie związku małżeńskiego ma inne znaczenie, jedne chcą bardzo być w związku formalnym, inne preferują wolne związki. Oto kilka uzasadnień takich wyborów:


  • Czasami po wstąpieniu w związek zmieniają się relacje między partnerami, więc myślę że w pewnych konkubinatach można żyć lepiej razem bez ślubu niż udać się razem do USC i po jakiś czasie "wypalić związek"
  • poczuciem bezpieczeństwa, byciem z kimś na dobre i na złe, związanie emocjonalne, prawne, wspólnota
  • a dla mnie małżeństwo jest niczym ważnym ...
  •  ślub daje poczucie stabilizacji –bezpieczeństwa :)no i co najważniejsze sakrament-bo ja akurat pisze o slubie koscielnym:)daje przyrzeczenie przed bogiem i partnerem,ze wytrwa sie przy nim na dobre i na zle w zdrowiu i chorobie
  • W wolnym związku przynajmniej możesz się liczyć się z tym że Cie wymieni na inny model i jakoś można się z tą myślą oswoić a w małżeńtwie nie bierzesz tego pod uwagę a potem straszny ból i upokorzenie ! Bo w co drugim małzństwie to jest na porządku dziennym
  • Małżeństwo nie jest dobre i nie jest złe,to zależy od samych partnerów.U jednych sie sprawdza u innych -nie.Nikt nie da gwarancji,że po kilku latach nie będzie rozczarowania,rutyny,itd.U mnie tak jest.Decyzje przemyślałam,po 4 latach bycia ze sobą,było małżeństwo,a teraz jest 10 lat po ślubie i jest rozczarowanie.Niby bez konkretnego powodu,a jednak jest tęsknota za kimś,czyms innym....



I co Wy na to? W każdej wypowiedzi jest trochę racji. Czy małżeństwo to już przeżytek? Czekam na komentarze ;)

4 komentarze:

  1. No, cóż. Każdy inaczej na to patrzy. Ja sama nie wiem jakie mam zdanie na temat małżeństwa O___o.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozdanie kosmetyczne u mnie! Serdecznie zapraszam :)
    http://youbeautiful-kosmetycznefantazje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny blog, z pewnością będę zaglądać częściej!!
    obserwuję i zapraszam: www.fashion-iseverywhere.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń