piątek, 26 lipca 2013

Przewodnik ślubny

Aby cała uroczystość była udana, jej planowanie trzeba zacząć z wyprzedzeniem. Jest wiele spraw do załatwienia, wiele rzeczy do wybrania i zaplanowania. Wrzucam taki mały, krótki i bardzo ogólny przewodnik, jak zaplanować ślub i wesele:


1. Oczywiście zaręczyny są początkiem WSZYSTKIEGO, ale nie zawsze zależą tylko od nas ;)
2. Ceremonia, wybierzcie jej miejsce, styl, w jakim ma być urządzona sala weselna, kolory dodatków...
3. Zaplanujcie menu na cały wieczór, zorientujcie się, czy w wybranym przez Was miejscu jest kucharz, czy sami musicie go znaleźć.
4.Panna młoda, poszukaj sukienki, butów, biżuterii, pooglądaj w Internecie pomysły fryzur, porozglądaj się za dobrym fryzjerem. Zastanów się też, kto mógłby być Twoją druhną.
5. Pan młody, pora wybrać garnitur, odpowiedni krój, buty. Powinien też myśleć, kto zostanie jego drużbą.
6. Czas wybrać odpowiednie zaproszenia, ewentualnie prezent dla gości, czy np. listy z podziękowaniami dla rodziców. Całe ich mnóstwo znajdziecie w sieci.
7. Kwiaty zawsze zdobią tak ważne uroczystości, dlatego ich wybór jest istotny. Zdecydujcie, jakiego będą koloru, oraz jakie dokładnie będą to kwiaty. W dzisiejszych czasach istnieją (chyba) wszystkie rodzaje kwiatów w wersji nie-pachnącej, jeśli ktoś z gości ma np. alergię na zapach lilii, to możecie zamówić te, które zapachu nie mają.
8.Muzyka - kapela, dj? Może jeszcze coś innego, albo obydwa naraz? To czas nie tylko, aby się zdecydować na typ, ale już zarezerwować, ponieważ firmy zajmujące się oprawą muzyczną, zawsze mają ręce pełne roboty.
9. Teraz pora na fotografa, a może chcecie kamerzystę, a może obydwu naraz? Czy to muszą być profesjonaliści, czy znacie może kogoś, kto zrobiłby piękne zdjęcia swoim aparatem? Wybór zależy od Was.
10. Czas na dopracowanie pozostałych szczegółów związanych z przyjęciem. Jakieś dodatkowe atrakcje? Fajerwerki? A może wynajęcie bryczki, która Was dowiezie na ślub?
11. Tort i ciasta są ważnym elementem uroczystości. Byłam już na wielu weselach, na których ciasta były okropne. Według mnie może ich być mniej, ale niech będą pyszne! Co do tortu - on jest ozdobą imprezy, więc wybierzcie nie tylko najsmaczniejszy, ale też najpiękniejszy.
12. Ten punkt mówi o transporcie. Wcześniej wspomniałam o bryczce, ale oczywiście może wolicie limuzynę, alb stary samochód po dziadku, czy też nowe BMW. To od Was zależy i to jest pora, aby znaleźć odpowiedni pojazd.
13. Miesiąc miodowy. Prawda jest taka, że u nas (przynajmniej tu, gdzie mieszkam) podróże poślubne nie są czymś oczywistym i mało kto jeździ. Młodzi wolą wydać pieniądze na urządzenie się w domu, zakup potrzebnych rzeczy do domu. Może to jest mniej romantyczne, ale praktyczne. Jeśli Wy planujecie podróż, to zaplanujcie nie tylko miejsce, ale też to, co będziecie tam robić.
14. Czas na załatwienie ostatnich spraw formalnych, podpisanie odpowiednich dokumentów w Urzędzie Stanu Cywilnego, pójście do księdza, w celu uzgodnienia ostatnich szczegółów uroczystości.
15. W tym punkcie chodzi o gości, jednak nie o listę, ponieważ lista musi być sporządzona dużo wcześniej, gdyż zależy od niej np. punkt 3, 10, 11... Bardziej chodzi o to, jak im umilić czas, gdzie, kogo posadzić, czy podjąć decyzję o tym, żeby goście usiedli w miejscu, które sami wybiorą.
16. I czas na całą uroczystość. Niech to będzie wspaniały dzień!

1 komentarz:

  1. Z odpowiednim zaplanowaniem- wesele będzie niezapomniane! ; )

    OdpowiedzUsuń